Co sądzę o: Yuri!!! ON ICE (episod 1)


Na celownik wzięłam sobie nowość z sezonu jesiennego, m. in YURI!!! On IceJest to chyba pierwsze anime o tematyce łyżwiarstwa figurowego, a przynajmniej ja o żadnym innym wcześniej nie słyszałam. Ale czy to oznacza, że tytuł sam w sobie będzie dobry?

Pamiętam jak za dziecka siadałam przed telewizorem i oglądałam wszelakie transmisje na żywo z zawodów na lodzie. Bardzo lubiłam je oglądać, stąd też takie miłe zaskoczenie, gdy w newsach pojawiła się wiadomość o tejże produkcji. O czym jest to anime? Zacznijmy od początku. 

UWAGA, ZAWARTE SPOILERY. CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.





Głównym bohaterem jest dwudziestotrzyletni Yuuri Katsukiutalentowany łyżwiarz, któremu udało się wyjść poza mury małego miasteczka, czego sukcesem był debiut w finale Grand Prix w Soczi. Niestety, pomimo ogromu pracy, jaką włożył w treningi i występ, nieustający stres oraz informacja o śmierci ukochanego psa sprawiła, iż nie udaje mu się przejść eliminacji i ląduje na ostatnim miejscu. Zdołowany aktualną sytuacją, zamyka się w toalecie i daje upust swoim emocjom. Niespodziewanie, całą dramaturgię przerywa pojawiający się Yuri Plisetsky, piętnastoletni Rosjanin, zdobywca złotego medalu w kategorii juniorów, który daje mu do zrozumienia, że nie ma miejsca na lodzie dla dwóch Yurich. Smutłę.

W międzyczasie możemy zobaczyć spotkanie głównego bohatera z jego idolem, niejakim Viktorem Nikiforov, które również było dla niego totalną porażką. I tak dowiadujemy się o zakończeniu sezonu i powrocie Yuriego w rodzinne strony. Nie musimy długo czekać, aby na drodze łyżwiarza pojawiły się kolejne problemy. Młodzieniec musi stanąć trzeźwo na nogach i zmierzyć się twarzą w twarz z rzeczywistością,  a jego rodzina wcale mu w tym nie pomaga, co nie oznacza, że jest jakaś tam zła, bo nie jest. Pojawia się również retrospekcja, ukazująca jak to się wszystko zaczęło, skąd wzięła się pasja do łyżwiarstwa, z kim trenował, i takie tam. Ale, ale! Nie taki zły los, jak się wydaje. Katsugi, próbując zapomnieć o doczesnych problemach, postanawia pójść na lodowisko i pokazać swej przyjaciółce układ autorstwa Viktora (który jest fantastyczny, ale o tym później xD). I wykonuje go bezbłędnie.

I w tym momencie następuje nieoczekiwany zwrot akcji, bowiem do sieci trafia filmik ukazujący dwudziestotrzylatka manewrującego na lodzie jak jego guru, czyli doskonale. Wieść o tym szybko się roznosi i wzbudza dużą kontrowersję. I to na plus. Nazajutrz w posiadłości Katsugich, którzy są właścicielami gorących źródeł, pojawia się nie kto inny, jak sam Viktor Nikiforov. Po co? Dlaczego? Oferuję on bowiem siebie jako mistrza i pragnie uczyć Yuriego. Szczerze, nie mogę się doczekać dalszych przygód wyżej wymienionych postaci!



WRAŻENIA
  Muszę przyznać, że trochę bałam się o animację. Jak wiadomo, w łyżwiarstwie chodzi o to, aby te wszystkie figury były płynne i dynamiczne, więc miałam pewne obawy co do formy w jakiej to ukażą. Biorąc pod uwagę  wszelakie walki czy też tańce z innych serii nie nastawiałam się jakoś negatywnie, ale nadal nie pomagał fakt, że to łyżwiarstwo figurowe i tutaj po prostu musi być dobrze, bo jeśli nie, to klapa, i to totalna. Jakież miłe było me zaskoczenie, gdy obejrzałam występy naszych postaci. I choć czasem miałam wrażenie, jakby ruchy poklatkowe ciut zwalniały, to nadal były imponujące.

  Bohaterów ciężko mi oceniać po pierwszym odcinku, więc zostawię to sobie pewnie na podsumowanie, ale jedno jest pewno, Victor stanie się moim ulubieńcem. Na razie kreowany jest na takiego faceta Och-Ach, któremu fangirle rzucałyby majtki pod nos. Ale trudno im się nie dziwić. Bije od niego gracja i pewnego rodzaju majestatyczność, a do tego jest niesamowicie przystojny. Seria z pewnością dostarczy również dużo fanservisuwięc zdecydowanie będzie czym nacieszyć oko! Zresztą, sami popatrzcie xD



Na necie krąży też dużo fajnego stuffu, memów. Kurczak, no jak tu się nie cieszyć? XD A Ty, oglądałeś/łaś już, a może zamierzasz? Co sądzisz o tym tytule? Koniecznie daj znać! Ja natomiast uciekam oglądać kolejne, wypuszczone już epy. Do zobaczenia i cześć! (◍•ᴗ•◍)

Ichi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram