Q&A, czyli anime tag!

  Przychodzi taki moment, kiedy trzeba trochę wyluzować. Ja, jak zwykle, pielęgnuję ten niekończący się czas, a co za tym idzie, przychodzę do was z tagiem, który fajnie umilił mi czas, więc mam nadzieję, że poza dostarczenia Wam swego rodzaju rozrywki, zaserwuje tam również trochę informacji na mój temat. Ciekawi? Zapraszam!



1. Od kiedy zaczęłaś interesować się mangą i anime?
Wszystko zaczęło się, kiedy byłam w 6 klasie szkoły podstawowej, czyli jakieś... *przelicza* 11/12 lat temu.

2. Twoje pierwsze anime?
Prawdopodobnie emitowane ,,Sailor Moon" na Polsacie, a tak już zupełnie świadomie to ,, Ai To Yuuki no Piggu Gaaru Tonde Buurin" (z ang. Super Pig) oraz ,,Tokyo Mew Mew". Oh god, czuję takie zażenowanie tym ostatnim tytułem, ale co robić... Było się wtedy młodym i głupim xD

3. A pierwsza manga?
Zdecydowanie ,,Chobits", pożyczony od koleżanki. Awww, miałam wtedy na to ogromną fazę, dodatkowo po dziś dzień zachwycam się kreską, która jest charakterystyczna dla Clampa. Wszelakie Artbooki promujące dane tytuły, chociażby i z wyżej wymienionego ChobitsuRG Veda, Kobato, xxxHOLiC, Tsubasa Reservoir Chronicle i wiele, wiele innych, są przepiękne. Polecam sprawdzić :) W ogóle jeśli ktoś zna jakieś fajne artbooki, to niech poleca, ja mam słabość do takich rzeczy ^^"

4. Jak pierwszy raz zareagowałaś na język japoński?
Zakochałam się od razu. Wydał mi sie w jakiś sposób magiczny i pociągający. Do tej pory przy niektórych utworach, kiedy wsłuchuje się w słowa i ich brzmienie, to nie mogę wyjść z podziwu. 

5. Umiesz mówić po japońsku? Uczysz się japońskiego?
Nie sądzę. Umiem parę prostych zwrotów, ale nic poza tym. Kiedyś ostro cisnęłam naukę hiragany i katakany. Przyznam, że nawet mi szło, ale przyszedł czas na kanji to wymiękłam. To jednak nie dla mnie x"D

6. Manga czy anime?
Moja artystyczna dusza mówi mi, że manga, bo piękne rysunki i w ogóle, ale z drugiej strony, jak się zdarzą płynne i dobrze zrobione animacje, to aż żal nie obejrzeć. Chociaż mang już praktycznie nie czytam, więc można by rzec, że to wersja animowana wygrywa.

7. Ile anime obejrzałaś, a ile mang przeczytałaś?
O matko, to jest to, czym naprawdę nie lubię się chwalić. Nigdy nie byłam osobą, która nałogowo czytała tudzież oglądała, nie ważne czy to filmy/anime/seriale - nie czułam takiej potrzeby. Poza tym, gdzieś na przełomie 3 gimnazjum/1 LO przestałam oglądać animce i zrobiłam sobie mega długą przerwę, bo niemalże na 3/4 lata. ALE, jeśli już chcecie wiedzieć:
✖ anime: 130
 manga: moja lista wskazuje na 5, ale w gimnazjum czytałam sporo yaoiców na skanlacjach, których tytułów już nie pamiętam, także wynik ten nie jest zbyt wiarygodny:v

8. Twoje 3 ulubione anime.
O Jurek! Oczywiście, miejsce pierwsze od wielu lat, bez jakichkolwiek zmian, zajmuje Nana . Tytuł, który nie ma sobie równych i który pod każdym, naprawdę każdym względem mi imponuje. Dalej jest już tylko gorzej, gdyż są to pozycje mniej więcej równego poziomu i zaangażowania emocjonalnego, typu: BarakamonBokura ga ItaParadise Kiss.



9. Twoje 3 ulubione mangi?
Nie posiadam. Jest kilka, które mi się baaardzo podobały, jednakże żadna nie została moim faworytem. I nie, nie czytałam Nany, ale zrobię to jak tylko Ai Yazawa umyśli sobie WKOŃCU zakończyć historię.

10. Jakie anime ostatnio obejrzałaś?
,,Ao no Exorcist: Kyoto Fujouou-hen", teraz robię sobie małą przerwę od bajek i oglądam dramy :D

11. A mangę?
O matko, chyba był to ,,Zakochany tyran", czyli ostatni mój zakup robiony gdzieś w lutym/marcu (albo i wcześniej? lolz, naprawdę nie pamiętam xD)

12. Słuchasz k-pop'u, j-pop'u, Vocaloid'ów lub opening'ów?
W zasadzie to wszystkiego oprócz Vocaloidów, gdyż nie znalazłam jeszcze żadnego, który by mi się spodobał. Jeśli ktoś zna coś godnego polecenia, to piszcie, piszcie, chętnie się zapoznam z czymś nowym!

13. Byłaś kiedyś na jakimś konwencie?
I to nie raz! Ale od paru raz nie uczęszczam na takowe. W zasadzie to w tym roku zamierzałam się w końcu na jakiś wybrać. Ostatnio się dowiedziałam, że był Magnificon w Krakowie, ale było już za późno xD" Pozostaję mi NIE ZAPOMNIEĆ i udać się na Ryucon (ale i tak wszyscy wiemy, że jestem wielką zapominalską kluchą i na pewno sobie przypomnę po czasie :v)

14. Co myślisz o cosplayach? Zamierzasz kiedyś kogoś cosplayować?
Myślę, że są spoko. Ja, osobiście, się nimi jakoś specjalnie nie jaram, ale nie mam nic przeciwko, aby ktoś inny wcielał się w swe ulubione postacie, jeżeli tylko sprawia mu to radość. Wszystko jest dla ludzi, także enjoy :D Raz jeden przebierałam się za Honey-senpaia z Ouran Host Club, ale no, wiecie, ja to taki nieśmiały introwertyk jestem, więc mam dużo problemów jak ludzie mnie zaczepiają i w ogóle.To nie dla mnie, choć wśród znajomych było nawet zabawnie :)

15. Masz jakieś gadżety związane z mangą i anime?
Gadżetów raczej nie mam, nie licząc jakichś przypinek czy jrockowych plakatów schowanych głęboko do pudła i jeden, mega wielki plakat z półnagim Kamenashi Kazuyą i reklamą golarki, hell yeah. xDDDD O, proszę sobie spojrzeć na pana po lewej. Ach, to nadal jedno z moich ulubionych jego zdjęć (przypadek? i  dun tink soł)


16. Czy czujesz się jak otaku?
Sama nie wiem. Nie czuje się tym jakoś specjalnie wyróżniona. Był okres, kiedy nie lubiłam, gdy nazywano mnie otaku, gdyż identyfikowali mnie z pewną grupą bezmózgich osób, do których nie należałam i których  fanatycznych zachowań tudzież wygłupów nie popieram. Dziś jest mi to obojętne, czy ludzie mnie tak nazywają. Osobiście uważam się za osobą o szerokim wachlarzu zainteresowań, do których należy również Azja.

17. Masz ulubione postacie?
Jak każdy! Raczej nie polecę grubo i będę dość przewidywalna, ale są to: Nana Osaki (Nana), George Koizumi (Paradise Kiss), Arashi Nagase (Paradise Kiss), Sunako Nakahara (Yamato Nadeshiko Shichihenge♥), Victor Nikiforov (Yuri on Ice!!!), Kohina Ichimatsu (Gugure! Kokkuri-san), Tomoe (Kamisama Hajimemashita) i pewnie jeszcze ktoś by się znalazł, więc no, przepraszam, że zapomniałam D:

18. Lubisz yaoi lub yuri?
Jasne, z czego raczej do gustu bardziej przypada mi ta pierwsza grupa. To nie tak, że dyskryminuję yuri, żebyście nie myśleli. Ja po prostu nigdy nie trafiłam na yuri, które by mi się spodobało, bo zazwyczaj jedna z bohaterek niemiłosiernie mnie irytowała. To samo oczywiście tyczy się jałojców. Jeżeli którykolwiek z paringów tudzież postaci sprawia, że mam ochotę skoczyć z balkonu, to jest na straconej pozycji.


19. Czy masz znajomych, którzy interesują się Japonią?
A kto z nas nie ma? Chyba każdy zna kogoś, kto ogląda chińskie bajki (albo te osoby znają mnie XD), albo chociaż słucha modnego od paru lat kpopu. ja wiem, że pytali o Japonię, ale no, wolę to uogólnić do zainteresowania kulturą azjatycką.

20. Czy Twoi rodzice wiedzą, że interesujesz się mangą i anime?
Zawsze, jak przychodzi do mnie mama i słyszy coś japońskiego w tle to pyta "słuchasz tej Ayumi Hamasaki?" albo "znowu oglądasz to anime?" więc tak, wiedzą, i w końcu nie muszę słuchać tego, że ludzie interesujący się tym to sekta XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

________________________________________


  Tag znaleziony w sieci, jakiś mega stary, więc odkopałam ładne znalezisko archeologiczne 8DD; Nie oznaczam, jeśli ktoś jest chętny odpowiedzieć - niech bierze :D A ja wracam do aktualnie oglądanego ,,Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo", które wciągnęło mnie jak Kohina swoje ulubione kluseczki!

Ichi

2 komentarze:

  1. Haha. Jesli chodzi o te wszystkie postaci ulubione. Nana i Sunako również są moimi ulubionymi. Ja strasznie jeszcze lubilam Kyo z 'Furuba'

    OdpowiedzUsuń

Instagram