Before & after: część I

W dzisiejszym poście trochę o zdjęciach before&after. Możecie zobaczyć, jak edycja potrafi zmienić zdjęcie, nawet te kiepskie! UWAGA: Wszystkie fotografie zostały przerobione w programie PhotoScape, i to pod niego podane będą dane parametry.


To moje pierwsze zdjęcia z wykorzystaniem książki. Jak na początek to całkiem nieźle.


________________________________________


ZDJĘCIE NR 1

♠ BEFORE: brak żywych kolorów, brak kontrastu.

♠ AFTER: Widać spore zmiany. Na zdjęcie nałożyłam zielony filtr, kolor 87, poziom 100%✖ pogłębienie: 80% | ✖ rozjaśnienie: 0% | ✖ przyciemnienie: 40%
✖ ekspozycja: 1.20 | ✖ jasność gamma: 1.40 | ✖ jasność: 22
✖ kontrast: 39 | ✖ odcień: -7 |✖ nasycenie: 20
Potem nałożyłam gotowy filtr Portra w stopniu niskim (swoją drogą, uwielbiam PhotoScape'a za jego gotowe filtry, coś wspaniałego! I coś mi się wydaje, że powstanie na ich temat kolejny wpis :D). Miejscami wygładziłam, z lewej strony nałożyłam pomarańczową mgiełkę - krycie 74, a na koniec wyostrzyłam kontrast.



________________________________________


ZDJĘCIE NR 2

♠ BEFORE: brak żywych kolorów

♠ AFTERNałożyłam zielony filtr, kolor 88, krycie 100%. Kolejne parametry tutaj:
✖ pogłębienie: 80% | ✖ rozjaśnienie: 28% | ✖ przyciemnienie: 47%
✖ ekspozycja: 1.20 | ✖ jasność gamma: 1.40 | ✖ jasność: 22
✖ kontrast: 38 | ✖ odcień: -10 |✖ nasycenie: 17
Na koniec dodany został filtr Portra w stopniu średnim. W lewym dolnym rogu rozmyłam gałąź i dodała żółtą mgiełkę (niestety nie pamiętam już na jakiej przeźroczystości, ale pewnie było to coś w granicach 160/180). 



________________________________________


ZDJĘCIE NR 3

♠ BEFORE: jak widać.

♠ AFTER: Tym razem zaczęłam od zmiany ustawień. Kolejne parametry:
✖ pogłębienie: 80% | ✖ rozjaśnienie: 0% | ✖ przyciemnienie: 16%
✖ ekspozycja: 1.20 | ✖ jasność gamma: 1.40 | ✖ jasność: 24
✖ kontrast: 43 | ✖ odcień: -15 |✖ nasycenie: 10
Następnie, korzystając z opcji stylu nakładania, nałożyłam kolor 170 w 100% poziomie. Kolejnie zaaplikowałam w prawy dolny róg białą mgiełkę, ustawiając jej przeźroczystość na 180. Wykończyłam filtrem Portra w stopniu niskim oraz wyostrzyłam kontrast, także w stopniu niskim.



________________________________________


ZDJĘCIE NR 4

♠ BEFORE: zbyt ciemne, w lewym górnym rogu zauważyć można ziarna, brak ostrości

♠ AFTER: Jak poprzednio, rozpoczęłam od ustawień jasności i koloru. Kolejne parametry:
✖ pogłębienie: 72% | ✖ rozjaśnienie: 44% | ✖ przyciemnienie: 16%
✖ ekspozycja: 1.20 | ✖ jasność gamma: 1.60 | ✖ jasność: 28
✖ kontrast: 50 | ✖ odcień: -8 |✖ nasycenie: 10
Następnie skorzystałam z nakładania barwy, odcień 147, poziom 100%.  I tutaj znowu wróciłam do opcji jasności i koloru. Tym razem parametry, które mnie interesowały to:
✖ pogłębienie: 25% | ✖ nasycenie: -35
Z racji widocznych szumów w lewym górnym rogu, rozmyłam tą część zdjęcia jak i cały jego dół. Na koniec dołożyłam białą mgiełkę w prawym dolnym rogu, krycie: 140 oraz, w stopniu niskim, wyostrzyłam kontrast.


A Wy, dużo serca wkładacie w Waszą obróbkę? Ja zawsze wszystko muszę mieć perfekcyjnie, więc zdarza mi się siedzieć po kilka godzin, aby uzyskać oczekiwany efekt. W dodatku, tak dla bezpieczeństwa, zawsze trzymam oryginalne fotografii. W końcu zawsze można je w zupełnie nowy sposób odświeżyć!


Dzięki wszystkim, którzy zdołali przebrnąć przez ogrom tekstu. 
Trzymajcie się, cześć! (◍•ᴗ•◍)

Ichi

3 komentarze:

  1. Jak dla mnie, świetna robota z tymi zdjęciami :)
    Moje to zawsze takie byle co :( Z jednej strony chciałabym, żeby były ładne, ciekawe etc., a z drugiej nigdy mnie nie interesowały kwestie techniczne konieczne do uzyskania takich efektów, więc tak sobie trwam między młotem a kowadłem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko to kwestia wprawy. Dodam znowu tutorial jak kiedys edytowalam krok po kroku w darmowym programie, to może sobie obczaisz :3

      Usuń

Instagram