TUTORIAL: Nakładanie koloru i edycja zdjęcia w PhotoScape

  Tak jak widzicie, dzisiejszy dzień zamykam dla Was małym tutorialem, o którym mówiłam w poprzednim wpisie. Jest to moja pierwsza tego typu rzecz, także bądźcie łaskawi! Mam nadzieję, że chociaż kilku osobom się przyda. To co, zapraszam!




  Program, którego będziecie potrzebować jest bardzo prosty, a do tego w pełni darmowy. Pokażę Wam, iż za pomocą kilku kroków Wasze zdjęcia mogą zmienić się nie do poznania, i to na lepsze! Nie trzeba nam żadnych Photoshopów i wszelakich programów tego typu (choć wcale ich nie odrzucam!).

  Pierwsze, od czego będziecie musieli zacząć to pobranie PhotoScape. Znajdziecie go bez problemu na większości stron z intalkami programów komputerowych. Jeśli o samo instalowanie chodzi, to nie mam dla Was instrukcji. Myślę, że jesteście mądrymi robaczkami i dacie sobie radę!

  Gdy nasz edytor zostanie pomyślnie zaaplikowany na komputer, możemy spokojnie go odpalić. Oto powitalny ekran startowy, który się ukaże.


  Jak widzicie, program ten daje nam wiele możliwości. Od zrzutu ekranu, poprzez tworzenie gifów, kończąc na obróbce zdjęć. Jak pewnie się domyślacie,  interesować nas będzie ikonka aparatu. Klikamy i z bocznej listy, która znajduje się po lewej stronie wybieramy fotografię, którą chcemy edytować. Moje zdjęcie wygląda tak. Ot, zwykły szaraczek. 




KROK PIERWSZY

  Zaczynamy od małego zabarwienia zdjęć. Klikamy na opcję FILTR. Ku naszym oczom pojawia się lista, spośród której wybieramy STYL NAKŁADANIA



  Pojawia się okienko z paletą barw. W zależności od preferencji, możemy wybrać kolor, który najbardziej nam odpowiada oraz jego natężenie. Bardzo fajne jest to, że mamy automatyczny podgląd na nasze zdjęcie i możemy obserwować zmiany, które w nim zachodzą, co ułatwia nam dobranie wszystkiego.


KROK DRUGI

  Dla mnie jest to najważniejszy etap w edycji, który tak naprawdę "robi" całe zdjęcie. Wybieramy button JASNOŚĆ,KOLOR. Na ukazującym się okienku widzimy wszelakie opcje, które zaraz wykorzystamy!


  Jak poprzednio, w zależności od oczekiwanego efektu, zmieniam parametry głębi, jasności, kontrastu, odcieni oraz czego tylko dusza zapragnie.



  Można zauważyć jak bardzo zmieniło się nasze zdjęcie, a tak naprawdę skorzystaliśmy jedynie z dwóch opcji. Czemu więc nie zaszaleć i nie sprawić, aby fotografia stała się bardziej kolorowa? Do tego posłuży nam suwak odcieni i nasycenia. Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzić, gdyż można uzyskać przekoloryzowane zdjęcie, które uwypukli wszelakie niedoskonałości, szumy jak i pogorszy samą jakość obrazu.



KROK TRZECI

  Dla wielu osób metamorfoza mogłaby się zakończyć na poprzednim etapie, ale nie dla mnie. Jestem osobą, która do końca musi mieć wszystko perfekcyjnie zrobione. Tym razem coś dla chętnych, opcja totalnie nieobowiązkowa, aczkolwiek czasami przydatna. W bardzo fajny i prosty sposób można uzyskać dodatkową koloryzację w wybranych obszarach zdjęcia. 
  Zmieniamy zakładkę z Home na Obiekt, po czym klikamy na ikonkę z serduszkiem. Spośród listy zamieszczonej w nowym okienku, ruszamy w kierunku Efektu. Tutaj czekają na nas różnokolorowe kulki, które osobiście nazywam pyłkami (nie pytajcie czemu :P). Jak widzicie, do mojego zdjęcia wybrałam pyłek niebieski, i zastosowałam go na zdjęciu.


Jeżeli natomiast nie udało Wam się nic zauważyć, nakieruję Was: w lewym dolnym roku moje tło jest jaśniejsze i bardziej błękitne niż wcześniej.


  W zasadzie na tym kończy się moja edycja. Miejscowo wzmacniam również głębię jak i kontrast całego zdjęcia. Ostatnim smaczkiem, tak na sam koniec, jest po prostu dodanie sygnatury. Czegoś własnego, czego nikt Wam nie zabierze. Może to być zwykły podpis, bądź jeśli chcecie Wasze logo. Wszystko według uznania.


  Gratuluję wszystkim, którzy przebrnęli przez stos zdjęć. Tutaj jeszcze krótka prezentacja, jak krok po kroku, po zastosowaniu wszystkich ustawień, zmieniała się fotografia. 


Dziękuję wszystkim za wytrwałość!
  Chciałabym jeszcze dodać, iż należy pamiętać, że wykorzystane tutaj preferencje nie będą pasować do wszystkich zdjęć, dlatego warto kombinować i bawić się ustawieniami. Uwierzcie mi, to nie boli i jak widzicie, wcale nie jest takie skomplikowane.

  Tym miłym aspektem żegnam się z Wami i życzę samych sukcesów w fotoedycji! Jestem bardzo ciekawa tego, co uda Wam się zdziałać, dlatego podsyłajcie, linkujcie i pokazujcie efekty Waszej pracy!



Trzymajcie się, cześć! (◍•ᴗ•◍)

Ichi

11 komentarzy:

  1. Korzystam z tego programu od kilku lat. Jest naprawdę świetny jeśli chodzi o proste, szybkie i nie wymagające profesjonalizmu edycje. Naprawdę dobry tutorial.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Jeden z najlepszych darmowych programów, a do tego naprawdę wydajny i prosty w obsłudze :) Nawet przy edycji w photoshopie, zawsze finalnie coś tam jeszcze dodam w PhotoScapie :D

      Usuń
  2. NAJWAŻNIEJSZE pytanie:
    "Czy ten poradnik tez będzie pasował też pod zdjęcia makro robione dla figurek/modeli plastikowych (nie ze dla Modeli - modeli - no takich gości co im płaca za noszenie dziwnych niewygodnych ciuchów)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, z tym, zeby ustawic mniejsze krycie koloru i nie bawic sie mocno z odcieniami kolorow, aby calosc wygladala bardziej naturalnie. :) Mogę spróbować na paru Waszych zdjeciach i wyslac Ci efekty jesli chcesz. Sami ocenicie czy sie na da czy nie xD

      Usuń
    2. ;___; D-dziekuje
      jestes wspaniala osoba

      Usuń
    3. Jutro Wam wyśle :D

      Usuń
  3. Może powinnam zainwestować w zainstalowanie photoscape zamiast wszystkie moje fotki poprawiać w Photoshopie (o ile mi się akurat chce XD, w niektórych recenzjach daje sobie spokój ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i tak głównie edytuje w Photoshopie, ale jesli nie mam potrzeby na jakies mocne edycje to odpalam PhotoScape i tam sie bawie w sumie mniej niz minute xD

      Usuń
  4. Huh, programik ten mam w kompie od pięknych kilku lat. Zawsze mnie wyratuje z opresji w ekstremalnie beznadziejnych przypadkach :P.
    Pięknie zakłamana rzeczywistość, haha :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coz, trzeba sie ratowac tym, ci sie ma xD
      Ekhm, ja tylko uwydatniam i podkreslam to, co piękne xDDD

      Usuń
  5. Dzięki za wpis, przyda się takim laikom jak ja :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram